Wrzesień narodowym miesiącem gotowości w USA.
Po wydarzeniach z września 2001 roku, rząd Stanów Zjednoczonych zachęca swoich mieszkańców do przygotowań na wszelkie wyjątkowe sytuacje – zarówno pogodowe, jak i te związane z polityką międzynarodową czy np. terroryzmem.
Agencja FEMA (Federal Emergency Management Agency) prowadzi kampanię Ready, w ramach której informuje obywateli jak się przygotowywać na co dzień, jak się komunikować, jeśli cokolwiek się wydarzy, jak tworzyć zapasy itp..
Wszelkie materiały przygotowane w ramach kampanii Ready są udostępniane na portalu www.ready.gov i to w kilku językach (polskiego niestety nie odnalazłem). Można tam odnaleźć m.in. aplikacje z ostrzeżeniami, gotowe plany komunikacji, proponowane listy zapasów, arkusze, notatki o tym, jak przygotować swój biznes na wypadek kataklizmu, porady dla seniorów i masę innych broszur, które nakłaniają do… bycia preppersem… i pomagają zrozumieć tę potrzebę.
Polecam serdecznie lekturę Ready.gov oraz śledzenie FB – https://www.facebook.com/readygov – mam nadzieję, że i w Polsce powstanie podobny program, który unaoczni potrzebę przygotowań.